lördag 10 oktober 2009

Anticimex vilket skämt!!


Först och främst, besiktningen av huset gav resultatet- inget att anmärka på. Det var väl i och för sig väldigt skönt, men vilken besiktning- vilka tomtar- det där hade jag kunnat gjort själv... det var banne mig det mest banala jag sett.

Huset är ju så gott som nyrenoverat, det visste vi ju, men med torpargrund och ett äldre hus var man ju ändå lite misstänksam. Vad händer, jo de här nissarna som kom var lite rundlätt om magen och helt sonika konstaterade, vi kommer inte ner i krypgrunden. NÄHÄ! Det kunde ni väl sagt innan att ni hade ett minimikrav på hålet ner i grunden, då hade vi väl anlitat någon annan!!! Sen på vinden kunde de ju inte heller kolla för där låg det isolering, jaha, då blev det ingen besiktning heller. Till råga på allt var det lite ytliga mögelprickar som han försökte tota i mig att det var kalk från murstocken- säkert!!!! Som sagt var, vilka jäkla tomtar, ska genast skriva ett negativt utlåtande på eniro...

Men yeah - nu vill jag bara flytta in... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar