söndag 11 oktober 2009

Min första fototriss

Hej, Jag har hittat en utmanande blogg http://fototriss.blogspot.com/ som utlyser en fototävling varje vecka på olika teman. Man fotograferar tre olika bilder i temat. Jättekul och inspirerande ide´för mitt fotograferande tyckte jag..
Denna veckan var temat: Så här ser det ut där jag är idag :)

Först, barnen som leker med alla underbara lönnlöven som fallit idag













Nummer 2 är från dagens underbara utflykt till havet utanför Sundsvall. Fantastiskt vackert för en senhöstdag.















Den tredje bilden, också höst vid havet..

8 kommentarer:

  1. Jättevackra trissbilder! VAr i Sverige har du hittat ditt drömhus? Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbara vyer du visar.. älskar din etta då barnen fånga löven.. Hoppas alla tar upp dina foton i storformat.. för då gör dig sig verkligen mycket bättre.. alla tre:-)
    Så du har inte varit med förut.. välkommen i gänget då.. ha de /Pialotta
    Du har inte din kommentarbox inställd så vi som inte har blogspots bloggar kan lägga in våra url-er:-( Det där kan du fixa.
    http://caffepaus.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Oj, så fin triss - vilken bra preimär du gör!
    Barnen bland löven är härlig!

    SvaraRadera
  4. Välkommen till oss fototrissare. Har inte varit med så många gånger själv men det är kul. Jag är ingen fotograf med fin kamera men jag tycker om att ta kort. Första bilden med barnen får absolut min röst.

    SvaraRadera
  5. Fina höstebilder alla tre, speceillt de glada barnen som leker med löven.

    SvaraRadera
  6. Speciellt, heter det väl... :-)
    Och höstbilder...

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina bilder! Jag gillar den sista mest, men så är jag ju oxå svag för havet.

    http://eemeliie.blogg.se/

    SvaraRadera
  8. Tack alla!! Mitt nyinköpta hus ligger på Alnö utanför Sundsvall, måste skriva in det..:)

    SvaraRadera